Zalety pływania w ciąży

Kobiety w ciąży nie powinny unikać aktywności fizycznej. Wprost przeciwnie – odpowiednio dobrane ćwiczenia mogą przynieść im sporo korzyści, zarówno podczas dziewięciu miesięcy przed rozwiązaniem, jak i podczas porodu. Paniom w ciąży szczególnie polecane są zajęcia na basenie. Pływanie to sport, dzięki któremu poprawia się ogólna kondycja narządów oraz układów w ciele. W końcowej fazie ciąży mięśnie są szczególnie obciążone.

Pływanie pomaga wzmocnić mięśnie (nie obciążając przy tym stawów), szczególnie nóg i dolne mięśnie brzucha. Wspiera także mięśnie pleców i przynosi ulgę w bólach kręgosłupa. Jest to szczególnie ważne, ponieważ hormony powodują rozluźnienie wiązadeł w trakcie ciąży, aby podczas porodu było możliwe rozszerzenie kości miednicy.

Pływanie to korzyści również dla układu krążenia. Poprawia się krążenie krwi, co przynosi ukojenie spuchniętym nogom i pomaga zapobiegać obrzękom. Zwiększa wydolność układu oddechowego, dzięki czemu nienarodzone dziecko jest lepiej dotlenione. Warto też wspomnieć o relaksującym wpływie wody. Sam kontakt z wodą i spokojne leżenie na jej powierzchni pomaga się odprężyć i zmniejszyć bóle kręgosłupa.

Z tych powodów ginekolodzy zalecają ciężarnym kobietom właśnie zajęcia na basenie. Pływanie to doskonały sposób, aby zatroszczyć się o swoją kondycję i zachować formę także podczas ciąży.

Oczywiście do każdego przypadku należy podejść indywidualnie. W pewnych sytuacjach pływanie niestety może okazać się niewskazane – zawsze należy przestrzegać zaleceń lekarza prowadzącego ciążę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


6 − = jeden

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>