Pływanie dla zestresowanych

Pływanie ma wiele zalet. Trening w wodzie to dobre ćwiczenie ogólnorozwojowe, które pomaga rozwijać całe ciało. Pływanie pozwala spalić sporo kalorii, wzmocnić wszystkie mięśnie, a przy okazji jest dobre dla serca, układu oddechowego i odpornościowego. Regularne treningi w wodzie uczą wytrwałości i samodyscypliny, a zdobywanie kolejnych umiejętności pływackich daje dużą satysfakcję. Pływanie jest polecane osobom, które nie mogą uprawiać innych dyscyplin – nie obciąża stawów i jest korzystne dla kręgosłupa. Stanowi dobry trening uzupełniający, jest także opcją dla osób wracających do zdrowia po kontuzji. Oprócz tego – pływanie może stać się przyjemnością i sposobem na relaks! Trening pływacki może pomóc rozluźnić się osobom zapracowanym i żyjącym w stresie.

Jak pływanie pomaga zwalczyć stres?

Sport to zdrowie – trzeba pamiętać, że to powiedzenie dotyczy nie tylko ciała, ale również umysłu. Uprawianie sportu pomaga zadbać o kondycję, ale także zdrowie psychiczne. Aktywność fizyczna, w tym pływanie, pobudza produkcję serotoniny, która jest zwana też „hormonem szczęścia”, zmniejsza z kolei ilość kortyzolu, znanego również jako „hormon stresu”. Trening pływacki wymaga dużego skupienia. Pływak musi koncentrować się przede wszystkim na poprawnym wykonywaniu kolejnych ruchów. Dzięki temu możemy zapomnieć o męczących myślach i codziennych problemach. Pływanie pomaga odprężyć się ciału, co niesie korzyści także dla zdrowia psychicznego. Regularne oddychanie i powtarzalne ruchy pozwalają się wyciszyć, co daje efekt relaksu, porównywalny do treningu jogi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


9 − = siedem

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>